Wat is een Virtual Assistant (VA)?
Een VA werkt voor jou aan vooraf bepaalde taken of projecten op afstand. Dit kan variëren van 2 uur per week, een dagdeel of een aantal dagen per week/maand of een specifieke opdracht of taak.
Je hoeft dus geen werkplek of koffieautomaat te organiseren. Door de flexibele inzet ben je verzekerd van een assistent die jouw wensen en jouw opdracht centraal zet.
Hoe werkt de inhuurprocedure?
Neem contact met me op via het contactformulier of telefoon: 06 - 33203510. Binnen 24 uur neem ik contact met je op en bespreken we de eventuele opdracht en stuur ik je een vrijblijvende offerte. De opdracht start als ik de ondertekende offerte heb ontvangen. Naar gelang de afspraken ontvang je wekelijks een overzicht met de stand van zaken.
Wat is de werkwijze van een Virtual Assistant bij een opdracht?
Bij de start van de opdracht bespreken we een aantal zaken zoals:
Contact:
- Hoe ben je (en ik) het best te bereiken? (De meest populaire manier is mail en WhatsApp.)
- Binnen welke tijden kan ik je bereiken en jij mij?
- Wanneer is ben je vrij van het werk?
Opdracht:
- Wat voor opdracht heb je in gedachten?
- Wanneer is de opdracht voor jou succesvol (welk resultaat)
- Wat is de duur van de opdracht?
Wanneer we een samenwerking aan gaan, dan is online veiligheid bijzonder belangrijk. Je verstuurt gevoelige bedrijfsinformatie naar elkaar. Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat ik bedrijfsgevoelige informatie op de eigen pc op moet slaan. Google Docs of VPN-verbinding is de veiligste manier om jouw bedrijfsdocumenten veilig te houden.
Taken die je kunt uitbesteden aan een Virtual Assistant:
- Agenda- en mailbeheer
- Organiseren van meetings
- Reisplanning
- Archivering
- Kantoororganisatie
- Algemene ondersteuning
- Evenementen
- Meetings
- Jubilea
- Zakelijke verhuizing
- Presentaties (PowerPoint)
- Documenten redigeren
- Invoeren van data
Deze lijst is niet onuitputtelijk, neem contact met me op als jouw opdracht er niet bij staat.